Nasıl Burs Alabilirim?
BAŞVURU KILAVUZU
KİMLER BURS ALMAYA MÜRACAAT EDEBİLİR
- Ailesi Sivas ili ve ilçelerinde ikamet eden LİSANS öğrencileri
BURS BAŞVURUSU NASIL YAPILIR
1 – Vakfın internet sayfasındaki BURS sekmesinden 2024-2025 BURS BAŞVURUSU linkine tıklanır. Açılan sayfadaki bilgiler EKSİKSİZ, DOĞRU ve istenildiği şekilde girilir.
UYARI: Doldurulacak burs ön başvuru formuna çıktı alınacağından printer(yazıcı) bağlı olan bir bilgisayardan başvuru yapılmalıdır.
2 – Bilgi girişi tamamlandıktan sonra 2024-2025 BURS BAŞVURUSU formunun ÇIKTISI ALINIR ve İMZALANIR.
3 – Burs alacak kişiyle ilgili sosyal gelir araştırması yapılabilmesi amacıyla BURS başlığı sekmesinden de ulaşabileceğiniz SORGU İZİN FORMU internet sayfamızdan (veya BURAYA TIKLAYARAK ) indirilerek gerekli bilgi alanları doldurulduktan sonra imzalanır (Başvuru sahibi öğrenci kendi bilgileri de dahil aynı evde yaşadıkları 18 yaşından büyük her bir bireyin Adı Soyadı ve TC kimlik numarasını yazarak imzalatır)
4- BURS BAŞVURU FORMU ve SORGU İZİN BELGESİ (Tarayıcı’dan taranarak veya cep Telefonu ile fotoğrafı çekilerek her iki belgede okunacak nitelikteki PDF veya JPG formatında eklenerek
(shv.bursbelge@gmail.com ) adresine gönderilecektir. (her iki formu da göndermeyenler başvuru yapmamış sayılır.
5- İnternet üzerinden başvurular 09-18 Ekim 2024 saat 18.00 kadar yapılacaktır.
– Başvurular ön değerlendirme olarak gelir düzeylerine göre değerlendirilecek ve sıralandırılacaktır.
– Ön değerlendirme sonuçları sitemizin BURS SORGULAMA ekranından öğrenilecektir.
– Ön değerlendirmede Burs Almaya Hak Kazananlar istenilen evrakları belirlenen zaman içerisinde noksansız şekilde teslim edeceklerdir.
Evrak Teslim Adresi :
- Sivas Hizmet Vakfı : Halil Rıfatpaşa Mah. İnönü Bulvarı No:47 Alibey Apt. Kat:1 (Trafik Şube Müdürlüğü karşısında) Merkez / Sivas
- İkametgahı İlçe Merkezleri olanlar belgelerini İlçe Kaymakamlıklara teslim edeceklerdir.
-Başvuru yapanlar ve evraklarını teslim edenlerden evrakları ve bilgileri arasında uyumsuzluk olanlara, şartları tutmayanlara ödeme yapılmaz ve evrakları iade edilmez.
-Başvuru sırasında seçenekler arasında bulunmayan üniversite, fakülte ve bölümler varsa vakfımızla irtibata geçerek güncelleme yapılmasını isteyip tekrar deneyiniz.
KİMLERE BURS VERİLMEZ
– Eksik evrak teslim edenler, gerçeğe aykırı beyanda bulunan ve kriterleri uygun olmayanlar
– Öğretim yılı kaybı olan öğrencilere,
– Ek süre öğrenim gören öğrencilere,
– Yabancı uyruklu öğrencilere,
– Özel üniversitelerde okuyan öğrencilere,
– Polis Akademisi öğrencilerine,
– Önlisans, Yüksek Lisans ve Doktora öğrencilerine burs verilmez.
DEĞERLENDİRME KRİTERLERİ
-Sivas ili ve ilçelerinde ikamet etme durumu
-Şehitlerin birinci derece yakınları (çocuk, kardeş)
-Gazilerin birinci derece yakınları (çocuk, kardeş)
-%40 ve üzeri engelli olanlar
-Yetim ve öksüzler
-Ailenin gelir durumu
-Başarı durumu (yıl tekrarı)
ÖN DEĞERLENDİRME SONRASINDA
İSTENİLEN EVRAKLAR
- Beyanlı Burs Ön (İmzalı) Başvuru Formu (Başvuru Esnasında Belgeyi Sistem Otomatik Oluşturacaktır, Çıktısını Alınız)
- Öğrenci Belgesi (E-Devletten Alınabilir)
- Öğrenim Kurumuna Yeni Kayıt Olan Öğrenciler İçin Sınav Sonuç Belgesi
- Ara Sınıf Öğrencileri İçin Not Durum (Transkript) Belgesi
- Ailenin Sivas’ta Yaşadığını Gösterir İkamet Belgesi (Öğrencinin Anne veya Babasına ait ikamet belgesi (E-Devletten Alınabilir)
- Engelli Olanlar İçin Engelli Raporu,
- Anne Veya Babası Engelli Olanlar İçin Anne, Babanın Engelli Raporu
- Şehit Veya Gazi Çocukları İçin Durumlarını Gösterir Belge
- Sorgu Dilekçesi / Islak imzalı olacak (İndirmek İçin Tıklayın. Yazıcıdan Çıktı Alarak İstenen Bilgileri Doldurunuz)
- Fotoğraf (1 Adet)